Ny skribent och Allsvenskans återkomst.

Våren är här!…Eller ja, nästan i alla fall. Snön ligger fortfarande i drivor utanför huset och jag hör farsan dundra på snöskotern ner mot den isbelagda sjön. Trots detta går dagarna ändå fort mot den 31 mars, och starten på världens bästa fotbollsliga: Allsvenskan.

Först tänkte jag dock introducera mig själv lite. Mitt namn är Simon ”ollebolle” Olsson, 21 år gammal dagisfröken och bosatt i Gissarp en bit utanför världsmetropolen Nässjö. Kommer förhoppningsvis att skriva ett par inlägg här framöver om Allsvenskan i allmänhet och Djurgårdens IF i synnerhet.

Ni kanske läser detta och tänker ”Allsvenskan bäst i världen, är han galen?”. Jo lite galen är jag förvisso, men för mig är Allsvenskan den mest intressanta ligan. Visst, rent kvalitetsmässigt finns det en del att önska, men det finns få ligor som är så äkta.

Lite pengar men mycket hjärta. Helt omöjligt att tippa vem som kommer ta hem det. Det är Allsvenskans charm och styrka. 

Jag håller då som sagt på Gamla fina Djurgårn, och det är förmodligen om dom som majoriteten av mina inlägg kommer handla om. Jag har en bra känsla inför i år, och gud vet att vi kan behöva lite glädje nu efter ytterligare en deprimerande hockeysäsong.

Det var allt för denna gång, kommer skriva ytterligare ett inlägg innan premiären den 31a, där jag bland annat kommer ge mitt tips om hur Allsvenskan slutar (även om det som sagt inte är särskilt enkelt).

/Simon

Kommentera

