In Arsene and Arsenal I trust.

Det har gått alldeles för lång tid sedan jag skrev, jag skyller på ett fullspäckat schema (läs lat). Vad har hänt sen sist då? Jorå, Arsenal har tappat ytterligare lite poäng och förlorat mot Olympiakos. Men jag vet inte alltså, det stör mig inte så mycket. För faktum är att dom är inte bättre just nu. Vi är ett mittenlag och det är dags att vi börjar acceptera det. Hur mycket jag än tänker tillbaka på 2003/2004 säsongen och guldården med Ljungberg, Pires, Henry, Vieria och så vidare så är det ju faktiskt så att det är inte Arsenals vardag.

Arsenals storhets tid brukar allt som oftast kateogriseras i början av 2000-talet. Men det är ju ren och skär lögn, för det var faktiskt under 1930-talet som vi var som störst med fem ligatitlar mellan 1931 och 1938 och då hette den stora stjärnan Cliff Bastin, som för övrigt är förevigad i en enorm bild på Emirates Stadiums fasad. Vackert på min ära. Ser vi till modern tid så är Arsenal visserligen allt som oftast med i toppen men vi är inget stabilt vinnarlag som många av 2000-tals supportrarna fått för sig. Vi vinner visserligen titlar då och då men det är sällan särskilt tätt mellan dem. Givetvis förstår jag att många liksom jag blev supportrar till Arsenal mellan 1998-2004 när Arsenal vann allt och lite till plus att dem spelade en fantastiskt fin fotboll. Men det jag menar är att vi kan inte ha förväntningarna på Wenger att han ska skapa ett nytt invincibles varenda säsong. Jag menar bara att vi måste ha tålamod, en vacker dag kommer våra fina röda fanor att vaja överst i tabellen igen och då kommer jag utan tvekan att resa till London för att fira ordentligt. Så jag ber alla hatare och gnällare att ha lite tålamod, se till vår historia så förstår ni att det är faktiskt helt okej att det går X antal år mellan en titel, vi kommer att vända den här trenden också. Med Wenger eller utan Wenger. Jag hoppas för vår store tränares skull att han får vara med på ytterligare ett guld-firande med Arsenal, för tillsammans med Herbert Chapman så är han den enskilt största manager vi har haft.

Att spelarna inte vill förlänga kontrakt kan man inte göra så mycket åt heller. Spelare kommer och går, det är oundvikligt. Men klubben består och vill de inte stanna i mitt kära Arsenal så vill jag inte se dom där. Jag tar hellre in en spelare som kan tänka sig att visa lite hjärta för klubben än en person som absolut inte vill vara kvar (Van Cuntface tex).

Så för att sammanfatta lite, ha lite tålamod för fan, in Arsene We Trust.

Ett lite plus för den senaste veckan när Arsenals spel inte värmer, Chelski missar slutspel i CL, City missar slutspel i CL. Vad sa du Nasri? Gå till en klubb som har chans att vinna CL? Jo tjena.

Jag har även lyckats spela en hel del Football Manager sista veckan. Som jag kanske berättat innan så är Rangers FC mitt gift denna gång. Som ni kanske också vet så blev dem tvångsnedflyttade den här säsongen för ekonomiska oegentligheter. Jag har emellertid lyckats ta dem tillbaka till skotsk fotbollsfinrum på tre säsonger (obesegrad de första två säsongerna) och nu har jag precis spelat ett fantastiskt spännande Old Firm mot Celtic, smutsiga fenians. Segern är ett faktum efter att Andy Little gör 2-1 i 93:e. Vilken fest vi har på Ibrox nu. mmhmm 😉

Här har ni för övrigt deras klack under årets första match i div 4, ja dom fick börja om en bit ner om vi säger så, trots att dom är det lag som vunnit flest ligatitlar i hela världen 54 st för att vara exakt. Men jävlar så dom kan sjunga:
kolla in: http://www.youtube.com/watch?v=ARlMjlO8KcI

/F

Kommentera

