Oh to be a gooner!

Det är dags för en ny bloggare här på fotbollsfrenesi. Jag är en fotbollsfanatiker och då klappar mitt hjärta särskilt hårt för det fantastiskt röda laget i Norra London, Arsenal. Det är laget i mitt hjärta och har så varit sedan 1998 när en kompis till mig köpte FIFA Road to World Cup, för övrigt ett fantastiskt TV-spel, men det hör inte hit. Utan poängen är att en herre vid namn Dennis Bergkamp var totalt överjävlig på detta spel och allt han gjorde blev till magi (lite som i verkligheten). Det ska tilläggas att min kompis höll på Arsenal och introducerade mig för kanonjärerna och sedan dess har jag varit fast.

Intresset har givetvis varierat beroende på vart man har varit i livet, men de senaste 5-6 åren har jag varit totalt fast och jag försöker se så mycket som möjligt där mitt kära Gunners deltar. Om ni hoppas att jag ska vara en herre som diskuterar taktik, dividera vilken spelare som borde spela istället och så vidare så kan ni fortsätta gå. Möjligtvis när Arsenal spelar som gamla tanter vilket händer allt för ofta just nu så kommer jag kanske gnälla lite, men det är sånt ni får ta helt enkelt. Finns ju faktiskt två andra här på bloggen vars inlägg ni kan läsa istället då.

Ja just det, en stor del i mitt fotbollsintresse ligger i Football Manager, jag spelar kopiösa mängder FM och det har öppnat upp en helt ny värld av arenor och obskyra fotbollslag vars matchtröjor hänger i min garderob. Små förälskelser i diverse lag har uppstått med åren och jag håller gärna ett extra öga på Leyton Orient och Spvgg Greuther Fürth. Så ni kan förvänta er en hel del Football Manager inlägg. Jag vet till exempel redan att Oliver Giroud kommer vinna skytteligan i Premier League på 23 mål (true story).

Vad mer ni kan förvänta er av mig är svårbestämt, jag halkade mest in här på ett bananskal. Men ja, saker och ting som ploppar upp i mitt huvud som handlar om fotboll. Möjligtvis lite C-uppsatsfrustration då den också handlar om fotboll. Ja det återstår att se, så häng på vettja, ni kan få vara med om en 23-årig killes total mental breakdown om ni har tur. Allt kan hända gott folk.

Men tills vidare, må Arsene vara med Er!

Kommentera

